söndag 22 januari 2012

5. Orange


Eftersom jag springer på loppisar flera gånger i veckan blir Gubben aldrig förvånad när det dyker upp ”nya” saker här hemma. I förrgår lyckades jag dock överraska honom när han hittade en vas på köksbänken.
- Vad är det här?
- En vas.
- Ja, jag ser det, men vem har du fått den från?
- Jag har köpt den!
- Va!? Den känns liksom inte riktigt som du.
- Nä… jag vet… inte… varför… jag köpte den…den är… alltså… den är… typ… orange.
- Typ.
Jag gillar inte orange.
Egentligen.
Efter lite googlande fick jag veta att min vas kommer från Elme glasbruk som fanns i Älmhult mellan 1917 och 1970. På Tradera sålde någon en likadan (fast inte lika fin) för 420 kronor. Jag har alltså tjänat 400 kronor och måste genast ut och shoppa igen innan pengarna bränner hål i fickan.
5 (#206) 365+1 foton 2012

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...