lördag 28 januari 2012

Öppet brev till min kropp

Hej kroppen.

Vi har jobbat ihop ett bra tag nu. På det stora hela måste jag säga att det har varit ett hyfsat bra samarbete.
Fem barn har vi lyckats knåpa ihop.
Fina barn dessutom.
De bästa om du frågar mig.

Det finns dock några saker jag är lite mindre nöjd med.
Det här blodbadet du prompt måste ställa till med varje månad till exempel. Vad ska det vara bra för? Känns inte det lite passé? Lite som en förlegad tradition från stenåldern? Eller medeltiden kanske?
Blodbadet medför ett oförsvarbart svinn av vitaminer och mineraler samt sveda och värk, dålig stämning och en massa onödigt kladd.

På mitt uppdrag har huvudkontoret arbetat fram en avvecklingsplan (även kallad klimakterium) för detta. Jag förutsätter att du läser in dig på planen och genomför den snabbt,smidigt och komplikationsfritt. Senast om en månad bör det vara klart.

Med vänlig hälsning Lairama (VD)



7 kommentarer:

Tant Grön sa...

Om kroppen struntar i din befallning så är ett tips att låta en doktor/gynekolog skriva ut Tranexamsyra till dig. Man måste äta ett gäng tabletter med det minskar blödningarna rejält.

Fruntimret sa...

Ungefär så där hade jag det också förr i tiden. Tills jag tog beslutet att barnkammaren skulle bort...

Laila sa...

Jag börjar undra om jag inte kommit det redan...
Klibbkladdet har börjat bete sig mysko. :-\
Det skulle ju helst få bara lägga av, helt plötsligt, typ nu!

Å du... Tack snälla för feedbacken om Röda korset. Det är ju ingen idé att det läggs på hög även där... Det är ju liksom inte det som är meningen.

Västgötskan sa...

Tyvärr får jag nog upplysa dig om att det är en allt för vanlig företeelse att arbetarna skiter i vad VD:n säger! ;-)

Agnetha sa...

Men vilken oerhört prydlig och rejäl kommunikatin med kroppen. Är det SÅ man ska göra?! Jag måste också testa. Visserligen skulle jag inte vilja stänga av det du vill koppla bort, men jag tycker att foglossning sju månader efter avslutad graviditet- det är lite to much alltså.
Hoppas helgen är fin!

Pillargontanten sa...

Min kropp har inte heller satt igång planen än....
Och jag väntar...
Väntar...
Blöder, och väntar...
Suck!

Annelie Esséus sa...

Snabbt smidigt och komplikationsfritt? GÅR det?
Nu är det lite för sent för min del men hade jag vetat det hade jag såklart ansökt om en sån lösning jag också.
Många gånger har jag skrattat åt mina nattliga svettningar. Ja inte svettningarna kanske men hur jag måste se ut när de anfaller. Det måste se helt idiotiskt ut. Jag kastar av mig täcket, sprider ut allt, spretar med både fingar och tår för att det inte ska vara hud mot hud någonstans! Som en fladdermus, eller en påfågel som vill bli påsatt eller nåt. Ber till Gud varje gång att ingen satt upp en dold kamera. Och håller koll på Youtube........ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...