måndag 30 januari 2012

Veckans bok: Three Men in a Boat

Three men in a boat, Jerome K. Jerome


Boken kom ut 1889 och var, enligt Wikipedia, från början tänkt som en reseguide. Humorn tog dock över och det blev en komisk roman i stället.

Tre mer eller mindre hypokondriska män ska ta en uppfriskande hälsotur på Themsen och leva friluftsliv. Under resans gång uppstår en massa komplikationer.

+  Omständig, finurlig, torr brittisk humor är något jag kan skratta mig fördärvad åt.
-  Det här är en klassiker som man "bör" ha läst. Sånt man bör göra ger mig rysningar.


3 kommentarer:

Malla sa...

:) påminner om en bok som jag fåttlåna av pappa som jag inte läst än :S

Fruntimret sa...

Har inte läst boken. Men har den inte blivit film också. Tycker jag känner igen storyn...

Malin sa...

Den är så jäkla bra
Jag har även Tre män på velociped, så himla rolig. Väldans ordning i din bokhylla. Här står inte författarna i bokstavsordning, men jag har klassiker på ett ställe, deckare på ett annat, kurslitteratur i en egen hylla osv. Tänkte jag skulle få gjort ett röj i hyllorna den här veckan och kanske bli av med någon bok ( har väldigt svårt för att lämna nån ifrån mej )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...