fredag 27 januari 2012

Ystad - Karlshamn

Å, vad det blev en dålig start på min promenad genom Sverige. Först hade jag ingen stegräknare, sedan blev Lilla Lina sjuk, sedan blev jag sjuk och till råga på allt har jag varit ovanligt lat. Det sista kanske inte är någon giltlig anledning till att inte röra på fläsket men det är en anledning av det ärligare slaget.

Trots latmasken har jag lyckats ta mig till Karlshamn som ligger i Blekinge.
Karlshamn är en liten kommun med 31179 invånare.
Exakt.
Jag har knackat på varenda dörr och räknat.
Det är rätt jobbigt att knacka dörr och räkna. Fingrarna räcker liksom inte riktigt till. Skulle behöva en kopp kaffe för att orka fortsätta.
Är det någon av er som bor i Karlshamn? Eller någon annanstans i Blekinge?
Någon som möjligtvis kanske eventuellt skulle kunna tänka sig att bjuda på en kopp.







2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Nej, men du kan få komma upp till Västergötland. Då får du ihop jääääkligt många steg!
Som "morot" bakar jag en kladdkaka också. Ses framåt söndag NÄSTA vecka? ;-D

Maria sa...

Bra jobbat!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...