måndag 6 februari 2012

Helgdagbok

I lördags lekte jag perfekt leende hemmafru a´la femtiotal framför en kamera. En jättekastrull full med kokande vatten, ett förkläde, en träslev och mitt allra vackraste leende. Med mitt allra vackraste leende ser jag mer ut som en häxa än en lycklig hemmafru. Det är min sneda tands fel. Kan häxor vara leende lyckliga perfekta hemmafruar vars högsta önskan är att få stå framför spisen med en kastrull ångande vatten?

Efter att jag hade varit en perfekt husmorshäxa i nästan en hel halvtimme åkte Gubben, Lilla Lina och jag till Edvard Anderssons växthus i Bergianska trädgården. Kaffe och blommor stod på programmet. En gång för massa år sedan var jag där med mina fyra äldsta barn (som var de enda barn jag hade på den tiden). Det var sportlov och tjejerna tog en massa bilder på varandra med blommor och öken som bakgrund så att det skulle se ut som att vi hade varit "utomabulans" på lovet. 


När vi hade tittat klart på blomsterprakten på Bergianska tog vi en sväng till Svärfar i Sollentuna. Vi fick semlor och Lilla Lina fick födelsedagspaket i efterskott.

Middag intogs på Heron City tillsammans med hur många andra människor som helst. Jag har aldrig sett så mycket folk där förut. Har det varit löning eller nåt?
När jag kom hem klippte Kicka av mig håret. Slitna toppar rök all världens väg.
På kvällen blev det melodifestivalen tillsammans med Döttrarna. Gubben, som vågar vägra mello, stängde in sig i sovrummet med en fiskefilm.

På söndagen röjde vi på vinden, mycket onödigt finns det där som ska bort. Sedan fikade vi hos mamma och på kvällen hade jag min teater.

Sedan var helgen slut och nu är det måndag igen.
Jisses vad tiden går fort.


1 kommentar:

Laila sa...

Ibland är det så nyst med folk på Heron och ljudvolym där efter...

Men snälla Lairama! Du kan ju inte bara skriva att du sett Mello. Du måste ju skriva vad du tyckte också. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...