fredag 3 februari 2012

Pissdag

Min dator dog igen i morse. Blev till att ta lilldatorn.
Lilldatorn är liten.
Yttepytteliten.
Man får knappt plats med fingrarna på tangenterna. Funkade hyffsat att använda den ändå ända till internet dog. Nej, inte hela internet så klart, bara uppkopplingen på Lilldatorn. Eller AIK-datorn som den heter här hemma. Inte för att AIK är litet utan för att Lilldatorn är prydd med ett AIK-märke. AIK är stort.
Men liten är den iallafall.
AIK-datorn alltså.
Så fort jag lyckades få igång internetuppkopplingen dog den igen. Och igen. Och igen. Snart dör den nog igen. Passar på att slänga in ett meningslöst inlägg på bloggen baraföratt.

Annars har det varit en bra dag för att vara en pissdag.
Pissdagen började med att jag fick ett jobbigt mail igår kväll när jag skulle lägga mig och så blev det ingen sömn den natten bara gråt. En dag efter en natt med bara gråt är en pissdag.
Just den här pissdagen har Lilla Lina och jag varit hemma hos Sabruski och ätit bullar.
Det är bra.
Annars har vi mest tittat på Mamma Mu.
Lilla Lina är Kråkan och jag är Mamma Mu. Jag ramlar hela tiden och är tokig.
-Mamma först var vi apor sen blev vi kossor. Jag är en flickapojke. När du blir liten igen ska du gå på mitt dagis och jag ska vara fröken.

Nu ska jag dricka kaffe och rödvin och pussa på Gubben och barnen.
Det är ett bra sätt att avsluta en sån här dag på.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...