lördag 17 mars 2012

Ett blogg inlägg vore på sin plats. Just say´n !

Exakt ett sånt meddelande hittade jag i min inkorg på Fejjan igår. Kicka tycker tydligen att det uppdateras för sällan här inne.
Förstår inte vad hon menar.

Igår fyllde Gubben ännu mer gubbe än förut. Tre år kvar till femtio. Jag minns när min kära mor fyllde femtio för en sisådär 25 år sedan. Jag skrev en stor lapp och hängde upp i vardagsrummet:
Grattis! 
Nu är det bara lika lång tid kvar till hundra.
Hon blev inte glad.
Gubben var i alla fall glad igår. Han fick fina paket och äran att bjuda sin fru på middag. Vi var på vår favvoresturang. Jag var lite crazy och tog en annan maträtt än den jag brukar. Snacka om att leva farligt.

Annars händer inte så mycket här. Det är liksom vardag och helg och vardag och helg och vardag och helg.
Ungefär som det brukar.

När kommer nästa blogginlägg?
Ingen aning.
Kanske senare idag.
Kanske om en månad eller två eller aldrig.
Ingen bloggångest i sikte hos mig.








1 kommentar:

Mammahäxan sa...

Låter som att du har det ok. Bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...